O životnom ciklusu poduzeća i komunikaciji s računovođom
Nakon otvaranja konferencije, kratkih uvodnih riječi zajednice poduzetnika-organizatora te direktora inkubatora, Ivice Katića, prvo je izlaganje održao poznati financijski konzultant, Hrvoje Serdarušić. Pojasnio je kako se potrebe za financiranjem mijenjaju kroz životni ciklus poduzeća te koje se financijske pogreške najčešće čine u svakoj fazi.
Nakon njega, Gordana Janković Besednik iz računovodstvenog ureda Opus Libre objasnila je važnost komunikacije s računovođom te vrijednost savjeta koji se tako mogu dobiti. Posebno je naglasila kako je plaćanje poreza na dobit pozitivna jer obratno znači loše poslovanje i bonitet.
Kako izbjeći loše kupce, a pronaći one dobre?
Predrag Novačić, direktor portala Bon.hr, iznio je niz pokazatelja po kojem se može prepoznati lošeg kupca te savjetovao kako izbjeći probleme s neplaćanjem. Isto tako, pokazao je koje alate poduzetnici mogu koristiti u pronalasku novih, dobrih kupaca na domaćem i stranom tržištu. Mihovil Katić iz marketinške agencije Branche objasnio je principe određivanja cijena proizvoda i usluga, kako povećati percepciju vrijednosti te zašto ne treba formirati cijenu prema troškovima.
Nakon kratke pauze i osvježenja, uslijedilo je izlaganje Kristijana Kožića iz Analitičkih rješenja. Pokazao je prednosti korištenja poslovne inteligencije te koje izvore podataka svaki poduzetnik ima na raspolaganju. Istaknuo je kako je danas svaki poduzetnik digitaliziran i da to treba iskoristiti. Posljednje je izlaganje pripalo Gerhardu Šariću, povratniku iz inozemstva. On je svoje bogato iskustvo pretočio u Waymark, konzultantsku kuću za bespovratna sredstva. Pružio je savjete kako iskoristiti sredstva te prikazao aktualne natječaje, prema vrstama aktivnosti i prihvatljivim prijaviteljima.
Ima li još nešto osim turizma u Zadru?
Posljednji dio konferencije, kao i obično, pripao je prigodnom panelu. Njega je moderirao rođeni Zadranin i komunikacijski konzultant, Mate Mijić, pod nazivom “Ima li još nešto osim turizma u Zadru”. Panelisti su, zanimljivo, oboje, bivši stanari zadarskog inkubatora.
Panelist Marko Mišulić iz IT kompanije Rentlio iznio je izazove s kojima se suočavaju u poslovanju te zašto im je zahtjevno pronaći adekvatan poslovni prostor.
"Zadar je grad po mjeri čovjeka, idealan za mene koji imam troje djece i volim more. Ali.... Veliko ALI... otpada na onaj drugi dio medalje, a to je da se mi poduzetnici koji imamo mogućnosti i sredstva za napredak, nemamo gdje širiti. U Zadru je jednostavno nemoguće pronaći adekvatan poslovni prostor. Naime, nitko nema interesa graditi poslovne zgrade, sve ide isključivo u najam za stanovanje," upozorava Mišulić. Dodaje i kako je Zadar specifična sredina kada je riječ o biznisu i novim mogućnostima poslovanja. "Naši ljudi su komotni i općenito nezainteresirani za rizik. Kako da ja zadarskom iznajmljivaču prodam aplikacije koje izrađuje moja tvrtka, dakle aplikacije koje se koriste u bookingu i općenito u turizmu, kada on razmišlja "dobro mi je i ovako, meni više ne triba"... Nema želje za nekim napretkom odnosno promjenom i bojim se da nam sada slijedi jedan manje sjajan period, stagnacije", prognozira Mišulić.
Druga panelistica, Ana Teskera iz zadružne pivovare Brlog, svoje je prvo pivo napravila upravo u proizvodnom pogonu inkubatora na Novom Bokanjcu. Prisjetila se svojih početaka: "Išla sam od ugostitelja do ugostitelja i nudila svoje kraft pivo! I svi su me čudno gledali, problem im je bio kušati i probati nešto novo! Bilo je jako teško probiti se na ovom tržištu, ali sada imamo scenu, znamo tko su naši klijenti!" - kazala je Teskera upozoravajući na važnost kulturne scene za biznis te zašto nije idealno biti prvi na tržištu. Panelisti su zaključili da Zadar ne živi samo od turizma, ali i da je podrška svim ostalim djelatnostima iznimno važna. Složili su se da Zadar ima iznimno mnogo potencijala za daljnji razvoj.
Poduzetnički inkubator Bili brig idealan za slične konferencije
Nakon završetka službenog dijela konferencije, velik je broj okupljenih ostao prokomentirati otvorene teme s izlagačima te razmijeniti kontakte. Nova konferencijska dvorana poduzetničkog inkubatora bila je upravo idealna za ovu prigodu, zbog izvrsne opremljenosti i pristupačnosti korisnicima inkubatora. Vjerujemo da će, prema komentarima okupljenih, iz ove konferencije niknuti značajan broj novih suradnji, inicijativa i sklopljenih poslova. Uskoro ćemo podijeliti više informacija o sljedećoj Dobitnoj formuli: pratite nas i doznajte novu lokaciju ili nas kontaktirajte sa svojim prijedlogom!
Fotografije: "Dobitna formula"